18 Eylül 2011 Pazar

Windows 8 ilk düşünceler

Evet arkadaşlar Windows'un yen sürümü olan Windows 8'i denemeye başladım ve ilk izlenimlerimi yazmak istiyorum. Öncelikle Windows 8 bambaşka bir işletim sistemi. Kullandığınız zaman anlayacaksınız inanılmaz derecede farklı. Bu farkların bir kısmını anlatmaya çabalayacağım size.

İlk ve belki de en büyük farklılığımız başlat menüsünde. Artık eski tip bir başlat menümüz yok bunun yerine Metro arayüzü gelmiş. Artık başlat menümüz sağda gördüğünüz gibi. Bir cep telefonunun menüsü gibi duruyor sanki. Büyük ihtimalle mobile piyasasına da gireceği için böyle bir yöntemi seçmiştir. Yüklediğiniz her program bu menüde yer alıyor ve istediğiniz gibi yerleştirebiliyorsunuz. İnanılmaz keyifli olmuş gerçekten. Mesela ekranın sol tarafından tutup çektiğinizde bir masaüstüne veya arka planda çalışan hangi program varsa ona gidebiliyorsunuz. Programlar arası gezinme çok kolaylaşmış.

İkinci büyük değişiklik ise explorer pencerelerine gelen ink ribbon menüsü olmuş. Bu menü dosyalar arasında gezinmenizi kolaylaştıracak bir çok ufak araca sahip. Başka benim gibi çok yer kaplıyor bu diye korkmanıza gerek yok çünkü ufak bir buton sayesinde küçültülebiliyor.






Beni hayretler içinde bırakan en önemli özelliklerden birisi ise sosyal ağlara entegre olmuş olması. Kendi içinde Facebook, Twitter ve bir kaç tane daha sosyal ağ programı ile geliyor. Bu programların çalışma biçimleri cep telefonlarındakiler ile oldukça benzerlik gösteriyor. Ancak bir işletim sistemine entegre olması gerçekten de sosyal medyanın ne derece önemli olduğunu gösteriyor. Size Facebook ve Twitter araçlarını tanıtmak istiyorum.











Bir başka yenilik ise denetim masasında gözüküyor.



Değişen başka bir şey de uzun zamandır en ufak bir değişiklik bile olmayan görev yöneticisinde artık yepyeni bir yüzle çıkıyor karşımıza


Dosya transfer ederken çıkar pencerede yenilenmiş. artık grafik olarak hızdaki artışları çok keyifli bir biçimde görebiliyoruz. Benim çok sevdiğim özelliklerden birisi de bu oldu.


Evet sizin için hazırladığım görseller bu kadar. Windows 8'i kullanmaya başlayalı çok fazla olmadı bu yüzden bende yeni yeni keşfediyorum.   Şunu da söylemem gerekir ki her keşfettiğim özellik beni bir süre boyunca hayretler içinde bırakıyor. Bir diğer yandan da bir çok bölümü Windows 7 ile ayı. Elbette zaman içerisinde değişimler olacaktır ama Microsoftun yapısı gereği bazı noktaların değişeceğini de düşünmüyorum. Ancak bunları zaman gösterecektir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder